Søndag, d. 30/9-2001 | |
17.30 - 18.00: | Ankomst |
18.00 - 19.00: | Middag |
19.00 - 19.15: | Velskomst |
19.15 - 20.15: | Introduktion og oplæg1 til Derive |
20.15 - 21.30: | Workshop1 Derive |
Mandag, d. 1/10-2001 |
|
09.00 - 10.00: | Workshop1 Derive fortsat |
10.00 - 11.15: | Oplæg2 til Derive |
11.15 - 12.30: | Workshop 2 Derive |
12.30 - 13.30: | Frokost |
14.00 - 15.00: | Workshop2 Derive fortsat |
15.15 - 16.15: | Introduktion til FPro FPro som regneark og grafprogram: Simpel databearbejdning og analyse /OB FPro til dataopsamlimg: FPro og serielle apparater /LS. FPro og CBL+CBR /LS Lidt mere avanceret databearbejdning og analyse /OB |
16.15 - 18.00: | Workshop: Dataopsamling og -analyse |
18.00 - 19.00: | Middag |
19.30 - 20.30: | Workshop: Dataopsamling og -analyse |
20.30 - 21.30: | FPro til simulering: Løsning af differentialligninger, Modelbygning /OB FPro til visualisering: eks: Grafvrider, Animation, Bølger, Felttegning mv /LS+OB |
Tirsdag d. 2/10-2001 |
|
09.00 - 11.00: | Workshop: Simulering og Visualisering |
11.00 - 11.30: | Avanceret dataanalyse: Dataopsamling og simulering /LS+OB |
11.30 - 12.30: | Workshop: Dataopsamling og simulering |
12.30 - 13.30: | Frokost |
14.00 - 15.00: | Workshop: Dataopsamling og simulering fortsat |
15.00 - 17.00: | Diskussion af forsknings- og udviklingsprojekter. Det kan være emner som: - Hvordan integreres dataopsamling, databehandling og styring med brug af computer i det eksperimentelle arbejde? - Hvordan kan muligheden for bærbar dataopsamling med brug af CBL og lignende understøtte en undersøgende og eksperimenterende undervisningsform? - Hvilke barrierer - og løsninger - møder man ved udstrakt brug af IKT? - Hvordan påvirket det elevernes arbejdsmetode, at de bruger FPRO dagligt? - Hvordan kan arbejdet med DERIVE støtte elevernes begrebstilegnelse? - Hvordan er forbindelsen mellem elevernes arbejde med standardrutiner og deres tilegnelse af matematiske begreber? - Hvilken rolle kan anvendelsen af DERIVE spille i arbejdet med matematiske modeller og modellering? - Hvilken rolle har inddragelse af IKT for undervisningen og for samspillet mellem lærer og elev? |
17.00 - 18.00: | Opsamling, Diskussion, Evaluering |
18.00: | Sandwich. Herefter afrejse. |