Arbejdsformer i forbindelse med industriprojekt i 1. z

Udleveret til eleverne første projektdag

Proces.

Hver dag afholdes 2 kubusmøder - ét først på dagen og ét sidst på dagen.

Ved det første møde planlægges bl.a. dagens forløb (hvem gør hvad) og der udveksles kanaliseringspapirer, hvis der har været lektier der skulle læses derhjemme.
Ved det andet møde opsamles dagens arbejde og lektier uddelegeres.

Følgende kubusværkøjer skal anvendes;

- Projektdagbog
- Social kontrakt
- Rød og grøn leder (disse går på skift)
- Rødt og grønt referat
- Kanaliseringspapirer (herunder referater, alle forsøgsresultater ol.)

Følgende kubusværktøjer kan anvendes:

- Succesudfaldsrum
- Holdningsafklaring

Hver gruppe tildeles en mappe (projektdagbogen), som ligger i en skuffe i laboratoriets fællesområde. Mappen skal blive på skolen!
 

Produktkrav.

Hver gruppe laver en mundtlig fremlæggelse, som skal vare 20-30 minutter. Denne skal indeholde 2 dele:

1. Kort beskrivelse af virksomheden
2. Redegørelse for et eller flere forsøg (regneark), som er lavet i projektperioden.

Der skal anvendes overheadprojektor og bærbar videokanon ved fremlæggelsen. Derudover skal der laves et ark med virksomhedens profil, som udleveres til alle.

Evaluering.
Ved evalueringen af projektet inddrages både produktet (fremlæggelse og profilark) samt processen under arbejdet med projektet. Heri indgår mappen samt hvordan det daglige arbejde/ samarbejde forløb.