Søren Kirchheiner, Randersgade Skole Gør viden en forskel - elevholdninger og elevargumenter? |
Foredrag Tekst |
Børge Jørgensen, Helsingør Gymnasium Differentialligninger før og nu |
|
Claus Hviid Christensen, DTU Brintpillen |
|
Henrik Busch, DPU Er naturfag relevant? Er naturvidenskab? |
|
Karen Helmig, Helsingør Gymnasium Naturvidenskabeligt grundforløb |
|
Keld Nielsen, Steno Institutet, ÅU Undervisning i naturfag i folkeskolen - hvad er det, der er bedre, når det er bedre? |
|
Vibeke Foersom, Christianshavns Gymnasium Moderne teknologi i undervisningen |
|
Per H. Jensen, Vestre Borgerdyd Gymnasium Differentialligninger før og nu |
|
Robin Millar, University of York, UK Science for the 21st Century. Designing a school science curriculum that meets the needs of citizens |
|
Åse Hammer, Utterslev Skole Elevaktiverende undervisningsformer i natur/teknik i 5. og 6. klasse |
|
Jørgen Retsbo, Rysensteen Gymnasium, og Hans Otto Eriksen, Den Classenske Legatskole Overgangen mellem folkeskolen og gymnasiet: Oplevelser og perspektiver i samarbejdet mellem matematiklærere |
|
Troels Stig Christensen, Skolen på Duevej Robolab - undervisning der ruller |
|
Peter Limkilde, Odsherreds Gymnasium HOT (i matematik-fysik) |
|
Jakob Schiødt, Helsingør Gymnasium Samarbejde mellem virksomheder, videregående uddannelsesinstitutioner og Helsingør Gymnasium |
|
Morten From, Amager Fælled Skole Hvorfor opfinde den dybe tallerken? |
|
Lisser Rye Ejersbo, Learning Lab Denmark Logbøger og matematisk modellering |
|
Carl P. Knudsen, Helsingør Gymnasium Almendannelse og naturvidenskab |
|
Dinna Balling, Ph.D-studerende ved DIG, Odense "Hvad sker med undervisningen, når teknologi indføres i bekendtgørelsen?" |
|
PowerPoint-foredraget: | |
Noter + litteratur til foredraget: |
Michael Wahl Andersen, DPU & Lisser Rye Ejersbo, CVU København Storyline "Rejsen" og "Familiejournalen" |
|
Christian Thune Jacobsen, Gl. Hellerup Gymnasium ABC i Derive |
|
Michael Wahl Andersen, DPU Tal og algebra |
|
Projektgruppens rapport |
|
Henry Nørgaard, Nørre Gymnasium Naturvidenskab & almendannelse NB: Foreløbigt materiale. |
|
Carl P. Knudsen, Helsingør Gymnasium Projekt matematik og naturfag i verdensklasse |
|
Iben Hansen, Rysensteens Gymnasium Robolab |
|
Christian Thune Jacobsen, Gl. Hellerup Gymnasium Matematikkens moderne værktøjer |
|
Nils Fruensgaard, Dronninglund Gymnasium Erfaringer med projektarbejdsformen fra Dronninglund Gymnasum (HTML-format) |
Vivi Gammelgaard Nielsen, Århus Statsgymnasium Projektarbejde |
Problemformuleringen Kemi på melleminiveau |
|
Thorsten Erdmann, IPN, Kiel Scientific Litteracy |
Bent Egaa Kristensen, Birkerød Gymnasium 1.g. projekt i fysik og historie |
Thomas Højgaard Jensen, IMFUFA, RUC Om kompetencebeskrivelse af matematisk faglighed med særlig opmærksomhed på overgangsproblemer |
Trine Jarløv, konsulent for natur/teknik, Helsingør Om at arbejde med lokale læseplaner for natur/teknik |
Lektor Karsten Wegener, Allerød Gymnasium Projektarbejde i matematikundervisningen |
Morten Blomhøj, Roskilde Universitet IT i undervisningen |
Wynne Harlen, Visiting Professor, University of Bristol The assessment of scientific literacy in the OECD/PISA project |
Johan Schrøder, Radiometer A/S Hvorfor gøre en særlig indsats for matematik og naturfag? |
Henrik Bang, Christianshavns Gymnasium Om et bro projekt i Københavns Kommune |
|
Jens Holbech & Poul V. Thomsen Kognitiv Udvikling gennem Fysikundervisningen (KUF-projektet) |
Lisser Rye Ejersbo & Michael Wahl Andersen Problemhåndtering |
|
Mogens Lerbech Problemfelter i natur/teknik |
|
Leif Henriksen & Ejnar Hobolth TAFAT - Træning Af Folkeskoleelevers Abstrakte Tænkeevne |
|
Keld Nørgaard Natur/teknik den elevaktive dimension At undre sig, stille spørgsmål og eksperimentere ... |
Bjarne Thams Eksperimentel undervisning i gymnasiet - med Robolab |
|
Jens Holbech & Poul V. Thomsen Bedre tænkning gennem fysikundervisning |
|
Thomas Højgaard Jensen Projektarbejde: Navigering i et skitseret mulighedsrum ifm. en samtænkning af matematik- og fysikundervisningen |
|
Jens Dolin Projektorienteret arbejde set i et læringsteoretisk og fysikfagligt perspektiv |
|
Niels Fruensgaard EDB-programmer i matematikundervisningen |
|
Ole Bakander Dataopsamlingssystemer - en oversigt |