10.00 - 10.15 | Ankomst |
10.15 - 10.30 | Indledning ved Søren Thorborg |
10.30 - 10.55 |
Matematiske kompetencer på mellemtrinet. Fra "Back to basic" til problemhåndtering. Michael Wahl og Lisser Rye Ejersbo, DLH |
10.55 - 11.20 |
Ideer til matematikforløb i forsøgsprojektet. Ella Jensen, konsulent i Rødovre Kommune |
11.20 - 11.35 | Pause |
11.35 - 12.00 |
Matematikkens udvikling fra Blå betænkning til år 2000 - og fremtidens udfordringer. - hvor ligger kvaliteterne, hvor ligger problemerne. - hvor skal Folkeskolen forbedres og hvor gør den det ganske godt? - hvordan kommer matematikken til at hænge sammen fra mellemtrinet til udskoling og gymnasium. Hans Jørgen Beck, Zahles Seminarium |
12.00 - 12.15 | Opsamling |
12.15 - 13.00 | Frokost |
13.00 - 13.20 |
Progressionen i natur/teknik-forløbet. Ole Goldbech |
13.20 - 13.40 |
N&T og den elev-aktiverende dimension. Undersøgelse - spørgsmål - eksperimenter. Kjeld Nørgård, naturvejleder og pædagogisk konsulent i Ballerup Kommune |
13.40 - 14.00 |
Problemfelter i natur/teknik. Brikker til forsøgsarbejde. Mogens Lerbech, Roskilde Ungdomsskole |
14.00 - 14.20 | Opsamling |
14.20 - 14.50 |
Case-projektet for 5. og 6 klasse. Leif Henriksen og Ejnar Hobolth, Aalborg Seminarium |
14.50 - 15.10 | Pause |
15.10 - 15.30 |
LEGODACTA-centeret og forslag til forløb i forsøgsprojektet. Frank Rasmussen, leder af LEGODACTA-centeret på Vanløse Skole |
15.30 - 16.10 |
Robolab i natur/teknik-undervisningen og LEGOS nye energikoncept. Kristian Østergaard, Mikroværkstedet |
16.10 - 16.30 | Afslutning |