Gruppe 4 [Kør en meter] Opgaven Robolap med Katharina og Ronnie. Vi skal lave en bil der stopper præcis efter den har kørt en meter. Analyse Først vil vi lave bilen, så vil vi lave et program, som gør at den stopper efter en meter. Vi bruger tid. Planlægning Vi arbejder sammen som et hold. Konstruktion og programmering Vi brugte tid fordi at vi syntes at det var det mest sikre at gøre. Det var en enkel konstruktion, og den kørte lige hele vejen. Efterbehandling Ja vi ville lave bilen bedre og flottere. Vi ville nok også prøve at lave programmet på en anden måde. [Kør på bord] Opgaven Analyse Planlægning Konstruktion og programmering Efterbehandling [ModuleStart] Gruppe 4 [Kør en meter] Når I skriver logbog skal I komme ind på følgende punkter: Opgaven Formulér opgaven for hinanden så I er helt sikre på, hvad den går ud på. Analyse I skal diskutere hvordan I vil gribe opgaven an, inden I kaster jer over program og klodser. Planlægning Hvordan vil I fordele arbejdet mellem jer? Konstruktion og programmering Beskriv den proces der har ført til præcis dette program. Fortæl om resultatet af jeres testkørsler. Efterbehandling Fortæl om der er noget I nu ville gøre anderledes, hvis I havde mere tid. [Kør på bord] Når I skriver logbog skal I komme ind på følgende punkter: Opgaven Formulér opgaven for hinanden så I er helt sikre på, hvad den går ud på. Analyse I skal diskutere hvordan I vil gribe opgaven an, inden I kaster jer over program og klodser. Planlægning Hvordan vil I fordele arbejdet mellem jer? Konstruktion og programmering Beskriv den proces der har ført til præcis dette program. Fortæl om resultatet af jeres testkørsler. Efterbehandling Fortæl om der er noget I nu ville gøre anderledes, hvis I havde mere tid.