Robo-lab Grand Prix [Hold] Angiv: 1. Team nr. 2. Teamfarve 3. Teamdrivers 4. Direktør for værkstedet 5. Teknisk direktør 6. Holdleder 7. Fejemand 8. Logbogsansvarlig [PILOT 1] Skriv kort om programmet. Hvilke komponenter anvendes i denne opstilling ? Hvordan virker de ? Virker opstillingen efter hensigten ? Erfaringer ! [PILOT 2] På C anbringes en pære og på indgang 1 en tryksensor. Hvilke komponenter anvendes i denne opstilling ? Hvordan virker de ? Virker opstillingen efter hensigten ? Erfaringer ! [Lysfølger] Angiv de 11 komponenter, der anvendes i denne opstilling ? Hvordan virker de? (Benyt HJÆLP til beskrivelsen) Hvordan tror du, at opstillingen fungerer ? Erfaringer ! [RoboLab] Redskabsboksen. Hvilke muligheder er der i redskabsboksen ? Funktionsboksen. Hvordan er funktionsboksen opbygget ? Hvor mange forskellige komponenter findes der til RoboLab ? Hjælp boksen. Hvordan benyttes Hjælp boksen ? Fejlliste boksen. (under Vindue, Vis fejlliste) Prøv at fjerne den ene motor og herefter at anvende fejllisten med Find . [Byg en vogn] Opbyg et program, så vognen kan køre i 2 sek. 1. Skriv i ord pkt.1, pkt. 2, ... hvad programmet skal kunne og kald evt. på en lærer. 2. Lav programmet og test det. Forslag: Vælg motorstyrken til 2 3. Prøv at ændre på tiden, så vognen kører netop 3 m. 4. Skriv jeres overvejelser ned. Gem programmet på A-drevet. (Navn: A:Holdheat0 f.eks. A:Hold4heat0) [1. heat] Skriv ned hvordan I ændrede programmet og hvor mange point I fik. Skriv yderligere hvad I mener der er vigtigt. Gem programmet på A-drevet. (Navn: A:Holdheat1 f.eks. A:Hold4heat1) [2. heat] Tabellen skal udfyldes og der skal tegnes en graf på mm-papir. Gem programmet på A-drevet. (Navn: A:Holdheat2 f.eks. A:Hold4heat2) Noter overvejelser/problemer og antal point [3. heat] Vink: Den nemmeste måde at dreje vognen på er at sætte det ene hjul til at køre frem og det andet tilbage. Tiden kan vælges som decimaltal f.eks. 1,2 Noter problemer/løsninger. Gem programmet på A-drevet. Navn: A:Holdheat3 f.eks. A:Hold4heat3) Noter jeres resultat. [4. heat] Vink: Blink kan opnås ved at lave en løkke, der gennemløbes 3 gange. Løkken skal indeholde en stopordrer til pæren. Noter problemer/løsninger. Gem programmet på A-drevet. Navn: A:Holdheat4 f.eks. A:Hold4heat4) Noter jeres resultat. [5. heat] Vink: Se Oles nye autobil sidst på papiret. Vælg en kort fanfare. Noter problemer/løsninger. Gem programmet på A-drevet. Navn: A:Holdheat5 f.eks. A:Hold4heat5) Noter jeres resultat. [6. heat] Noter problemer/løsninger. Gem programmet på A-drevet. Navn: A:Holdheat6 f.eks. A:Hold4heat6) Noter jeres resultat. [Evaluering] Har I lært noget om styring/programmering? Hvordan har gruppearbejdet fungeret? Hvordan bedømmer I opgavernes sværhedsgrad? Hvordan vurderer I det samlede udbytte af dagen? Har I forslag til forbedring af projektet? Ville I have lyst til at arbejde med ROBOLAB igen? Øvrige kommentarer er selvfølgelig velkomne.