Skole og klasse |
Gl. Hellerup Gymnasium. 2001/2002 |
Rysensteen Gymnasium 1.x |
Den Classenske Legatskole
9.klasse |
Deltagende lærere |
Peter Gjaldbæk Henning Henriksen Birgitte Petersen Jens Sveistrup |
Nils Kruse |
Kenn Fagerhøj |
skolekomdato |
21.3.02 |
27.11.01 |
20.12.00 |
Emner |
Proportionalitet,
(t,s)-graf, eksperimentel metode. |
* (t,s)-graf, hastighed, * Beskrivelse af banekurve/
”grafforståelse” |
Kør en meter. |
Elevaktiviteter |
Emne: En dag på racerbanen.
Konkurrencer for hold.
Heats med stigende sværhedsgrad, startende med ”kør x m”. |
* Konkurrencen ”Kør 1
meter” * Opgaven ”Kør på Bord” * Opgaven ”Vis formen” (At
datalogge en kurvebane) |
Kør en meter afsluttet med
konkurrence. Kør på bord. |
Undervisnings-materiale |
En videreudvikling af
materiale fra forrige års verdensklasseprojekt. 6 sider introtekst. 3 sider logbogtekst. Holdliste,
Arbejdsbeskrivelse for holddeltagere, regler for race, pointsliste. Format:
Word samt WordPerfect med tegninger i CorelDraw. |
* I elevrapporterne, som er
med i rapporten, kan man se de spørgsmål, som eleverne skulle besvare. Format: .htm |
Læreroplæg på ½ side
tilgængeligt. Format: txt |
Lærerbemærkninger |
1 side med opklarende
bemærkninger. |
* 1 sides beskrivelse af de
stillede opgaver og elevernes løsningsstrategier. * 1 sides evaluering opdelt
i lærernes og elevernes synspunkter. Format: .htm |
Beskrivelse og
lærerevaluering tilgængelig (2 sider). Format: doc (Word) |
Elevrapportering |
Hvert hold afleverer en
rapport med udskrift af programmer, udskrift af LogBog, samt grafer. |
* Grupperapporter over alle
opgaver. Rapporterne er lavet vha. programmet ”TI-interactive” (Besvarelserne
er i rapporten) Format: .htm |
Elevlogbøger tilgængelige. Format: txt |
Projektstyringsværktøj |
LogBog, samt ovenstående udleverede
undervisningsmateriale. |
- |
Standard teksteditor |
Dataopsamling vha. Robolab
Undersøger |
- |
Til opgaven ”Vis formen”
blev ”Undersøger” anvendt. |
|
Andet |
Godt layout af u-mat. |
- |
|