Indsatsområde: B. Overgang fra 9. klasse til gymnasiet

Oversigter over
RoboLab rapporter



 

Skole og klasse

 

Hørsholm Skole 9.b

Hørsholm Skole 9.b

Deltagende lærere

Jan Hjorth

 

Lars Fabrin på basis af Jan Hjorth’s erfaringer.

 

Skolekomdato

Samt evt. hjemmesidelink

18. februar 2003

samt bilag til følgebrev

Bilag til følgebrev

Emner

Ligefrem proportionalitet.

Koordinatsystem

Vinkler

Omkredsen på en cirkel

 

Gearinger, der giver den ønskede fart

Lys/mørk kontrast

Videnskabelig tænkemåde

 

Elevaktiviteter

Hastighed

Kør inden for den sorte streg

Kør frem – drej et antal grader – kør frem igen

 

Forløbsbeskrivelse på 2 sider:

forloeb.doc (Word, 35 kB)

 

Byg et køretøj der bevæger sig indenfor rammerne af en begrænset flade: ( et hvidt A2-ark lagt på to sorte A2-ark på et bord).

 

Undervisnings-materiale

Tilgængeligt materiale er programmet for forløbet og journalskabelonen, se disse.

Der er ikke undervisningsmateriale tilgængeligt

Lærer­bemærkninger

2 siders evaluering:

hjorth.doc (Word, 29 kB)

1 side med evaluering mm.
Se
fabrin.doc (Word, 26 kB)

Elevrapportering

Hver gruppe har lavet en journal over de to projekter, hvor Robolab udvikler’s programlinier er indsat. Eksempler på elev journaler er tilgængelige

Se journal1.doc (Word, 40 kB)
og  journal2.doc (Word, 34 kB).

 

Ikke tilgængelig

Projektstyrings­værktøj

Da arbejdet skulle afvikles over forholdsvis kort tid, så jeg ingen relevans i at bruge en decideret elektronisk logbog. I stedet fik eleverne en skabelon til journalerne til de to projekter.

journal.dot (Word, 33 kB) 2 sider

Da arbejdet skulle afvikles i løbet af 6 lektioner, der var planlagt meget tidligt i skoleåret, mente jeg ikke at det var formålstjenligt at lægge særlig vægt på brug af logbog.

Dataopsamling vha. Robolab Undersøger

Ikke udført

Ikke udført

Andet

-

-