Skole og klasse |
Hørsholm Skole
9.b |
Hørsholm Skole
9.b |
Deltagende
lærere |
Jan Hjorth |
Lars Fabrin på
basis af Jan Hjorth’s erfaringer. |
Skolekomdato Samt evt.
hjemmesidelink |
18. februar
2003 samt bilag til
følgebrev |
Bilag til
følgebrev |
Emner |
Ligefrem
proportionalitet. Koordinatsystem Vinkler Omkredsen på en
cirkel |
Gearinger, der
giver den ønskede fart Lys/mørk
kontrast Videnskabelig
tænkemåde |
Elevaktiviteter |
Hastighed Kør inden for
den sorte streg Kør frem – drej
et antal grader – kør frem igen Forløbsbeskrivelse
på 2 sider: forloeb.doc (Word, 35 kB) |
Byg et køretøj
der bevæger sig indenfor rammerne af en begrænset flade: ( et hvidt A2-ark
lagt på to sorte A2-ark på et bord). |
Undervisnings-materiale |
Tilgængeligt
materiale er programmet for forløbet og journalskabelonen, se disse. |
Der er ikke
undervisningsmateriale tilgængeligt |
Lærerbemærkninger |
2 siders evaluering: hjorth.doc (Word, 29 kB) |
1 side med evaluering mm. Se |
Elevrapportering |
Hver gruppe har
lavet en journal over de to projekter, hvor Robolab udvikler’s programlinier
er indsat. Eksempler på elev journaler er tilgængelige Se journal1.doc (Word, 40 kB) |
Ikke
tilgængelig |
Projektstyringsværktøj |
Da arbejdet
skulle afvikles over forholdsvis kort tid, så jeg ingen relevans i at bruge
en decideret elektronisk logbog. I stedet fik eleverne en skabelon til
journalerne til de to projekter. journal.dot (Word, 33 kB) 2
sider |
Da arbejdet skulle afvikles i løbet af 6 lektioner, der
var planlagt meget tidligt i skoleåret, mente jeg ikke at det var
formålstjenligt at lægge særlig vægt på brug af logbog. |
Dataopsamling
vha. Robolab Undersøger |
Ikke udført |
Ikke udført |
Andet |
- |
- |